Jdeme k zápisu!!

26.01.2010 21:46

Tak je to tady, 2.2.2010 nás čeká zápis do přípravného stupně Speciální základní školy.

Verunce bude v květnu šest let. Již delší dobu jsem přemýšlela, kam od září. Přípravka nebo školka?

Verunka je nyní integrovaná do mateřské školy s osobní asistentkou, kde je velmi spokojená. Má to ale své klady i zápory. Úžasné je, že je mezi zdravými dětmi. Za pět měsíců se výrazně zlepšila, začala více žvatlat, napodobuje děti a paní učitelku při cvičení, zlepšila se jí také jemná motorika. Umístěná je ale do třídy, kde je 25 dětí a kromě osobní asistentky se jí nikdo jiný nevěnuje. Když Verunka ruší paní učitelku při výkladu, musí ji vzít asistentka na chodbu, kde trénují chůzi do schodů, aby se nenudili. Často se začne vztekat, nebo strká do dětí, možná proto, že jich je kolem ní tolik.

Paní ředitelka to rozhodla za mě. Řekla mi, že s námi v příštím školním roce nepočítají, mají prý hodně dětí k zápisu a taky z bezpečnostních důvodů....... Verunčino strkání do dětí jim vadí.

Já to akceptuji, věřím, že pro ni bude přípravka nakonec přínosem. Mrzí mě ale, že za mnou nepřišla a nedala mi na výběr, zda chceme i příští rok chodit, nebo ne. Místo toho rozhodla za mě a oznámila mi to jako hotovou věc. Mrzí mě, že ji jako první napadla Verunka - postižené dítě, jako by neměla stejná práva jako ostatní děti. A to nemá, bohužel.....

Dnes jsem se byla dívat ve třídičce, kam bude Verunka chodit. Určitě se jí tam bude líbit, jen je na Verunčin rozmach maličká. Asi to opět bude jistit chodba :))))

 

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Jdeme k zápisu!!

Datum: 28.01.2010

Vložil: Tuška - www.autiktusticka.blog.cz

Titulek: Chjo :o(

Proč to vždycky odnesou naše děti?

Ale Verča tady vypadá opravdu fikaně :o)

My taky od září nastupujem, do školky (doufám - zápis je v dubnu). Nakonec jsem se rozhodla pro speciální. Tak jsem zvědavá. Halvně aby se tam Ninušce líbilo. A Verunce.

Budeme si držet palce!!!!

Odpovědět

—————

Datum: 28.01.2010

Vložil: Eva

Titulek: Re: Chjo :o(

Lucko, myslím, že jsi se rozhodla správně. Ono se slovo integrace hezky poslouchá, ale skutečnost bývá často jiná. Je to hodně o lidech a v tom jsme, bohužel, neměli štěstí. Vyčítám si, že jsme nezůstali ve Spec.školce, mohla tam jezdit i příští rok. Dojížděli jsme do ní jednou až dvakrát týdně a myslím, že to na zvykačku bylo plně dostačující. Uvidíš, jak bude Ninuška reagovat na děti a nové prostředí, budeme vám taky držet palce :))))))
Jojo, Verča je fikaná a všemi mastmi mazaná, docela si s ní užiju a ve školce asistentka a učitelky taky :))))

Odpovědět

—————