Budeme mít brejličky!

23.02.2010 19:48

A je to tu. Úspěšně jsme se jim vyhýbali několik let, ale dnes na kontrole na oční klinice pan doktor rozhodl, ať je zkusíme.

Verunka má slabší astigmatismus (rozostřené vidění), který ji ale nijak neomezuje v životě. Vlastně mám pocit, že vidí až moc dobře. Je pravda, že na dálku má menší problémy, ale nikdo nedokáže posoudit, zda to je rozostřeným viděním, nebo neurologickými obtížemi. Například nevidí letícího ptáčka, letadlo, nebo člověka, který je v okně nebo za plotem a volá na ni. Slyší je ale dobře a hledá je. Spíš si myslím, že za to mohou neurologické obtíže.

Několik let jsme brýle odkládali, především proto, že by si je strhávala a kvůli jejímu těžkému mentálnímu postižení by jí nepřinášely žádný užitek. Dnes pan doktor usoudil, že přišel konečně ten správný čas. Máme je po chvilkách zkoušet a prý když Verunka zjistí, že s nimi lépe vidí, tak je bude sama chtít. To jsem tedy zvědavá......

Na brýle jsme dostali recept. Skla hradí pojišťovna, na obroučky přispívá 300 Kč, zbytek si musíme uhradit sami. Ihned jsem zavrhla plastové obroučky, které mi přijdou nevzhledné. I když to je Verunce jedno, mně tedy ne...... Nakonec jsem vybrala červené obroučky, které jsou odolné v případě pádu. Verunce se nelíbilo, když jsem jí je zkoušela, a snažila se je strhnout z hlavy. No, nevím, jak to dopadne. Zase budu mít o čem celý týden přemýšlet, máme si pro ně přijet příští středu........

 

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Budeme mít brejličky!

Datum: 26.02.2010

Vložil: Tuška - www.autiktusticka.blog.cz

Titulek: Brejličky

Myslím, že Verunce budou moc slušet. A třeba fakt zjistí, že s nimi lépe vidí a zvykne si na ně. Přeju moc trpělivosti tobě, Evo, Verunce, ať jí jsou k užitku a brejličkám přeju, ať dlouho vydrží!!!!

Odpovědět

—————

Datum: 26.02.2010

Vložil: Eva

Titulek: Re: Brejličky

Přeju brejličkám totéž, ale jak znám Verunku, tak nevím, nevím......

Odpovědět

—————