Naše Vánoce

28.12.2010 19:32

Vánoční svátky u nás proběhly v poklidu. Stromeček jsem ozdobila už 22.prosince v noci a s napětím čekala, jak se bude Verče líbit. Kupodivu ho další den celé dopoledne ignorovala a všimla si ho až kolem oběda. Po špatné zkušenosti z loňského roku na stromečku chyběly skleněné ozdoby, ponechala jsem jen skleněnou špici. K večeru jsem zapálila svíčky a rozsvítila stromeček a novou Solnou lampu . V tu chvíli se Verče rozzářily oči, byla ze všech světýlek v obýváku nadšená a vesele tleskala ručičkama. Tak to byla taková předpremiéra Štědrého večera. 

Na Štědrý den se odbyl veškerý blázinec během dopoledne a odpoledne jsme si už užívaly klidu. Poslouchaly jsme s Verčou vánoční koledy, které se jí velmi líbily. Na návštěvu k nám odpoledne přijela babička s dědou, k večeru jsem osmažila kuřecí řízky a zasedly jsme ke Štědrovečerní večeři. Po večeři jsem Verče napustila vanu a během koupání a čvachtání, při kterém úspěšně vytopila koupelnu, jsem nachystala dárečky pod stromeček.

Verča nerozumí slovu Vánoce, nechápala ani, proč má pod stromečkem dárky, které ji zprvu vůbec nezajímaly. Až když jsme je společně rozbalily (spíš já) a ukázala jsem jí, co která hračka umí, pak teprve si s nimi hrála. Nejzajímavějšími a nejvděčnějšími hračkami jsou u nás knížky a zvukové hračky. Vím, že krásným leporelem nic nezkazím, Verča je vášnivá "čtenářka" :)

 

Verunka se rychle unavila a o půl deváté už spinkala, takže se mými jedinými společníky staly rozsvícené svíčky a vánoční cukroví :)

 

 

 

 

Přiznám se, že další dny jsem "odpadla". Po předvánočním shonu a náročném dojíždění do školy jsem byla tak unavená, že jsem s radostí uvítala několik volných dnů.

Verča je ale trošku jiného názoru a ráno v šest mě už tahá z postele. Já se ale nedám a jen jedním očkem sleduji, kde pobíhá, zachumlaná do peřin a rozhodnutá v nich setrvat co nejdéle. Odpoledne chodíme na procházky, nebo jedeme k babičce a dědovi a užíváme si poslední dny tohoto roku.    

                                                                                                 

—————

Zpět