Založila jsem novou rubriku Verunčiny úkoly, ve které bych ráda psala o činnostech, které spolu doma a v SPC děláme. Pro většinu z vás to nebude nic nového, ale vzhledem k těžkému ment.postižení Verunky nemůžu zatím nic víc nabídnout. Třeba to i tak někomu pomůže.
Dnes začnu knihou s obrázky a fotkami, kterou máme již několik let, ale stále neztratila nic ze svého kouzla.
Knihu Verunce založila speciální pedagožka z SPC. Připravila pro ni mnoho zajímavých úkolů s kreslenými obrázky a fotkami. Verunka si ji hned zamilovala, ráda si v knize listuje a odlepuje obrázky na suchý zip.
Vlastně máme už dvě knihy, nasbíraly jsme za tu dobu dost materiálu a v současné době připravuji další. Nafotila jsem aktuální fotky rodiny a zvířátek, činností a míst, kam jezdíme, zbývá mi to jen vytisknout. Po návratu z lázní plánuji konečně tiskárnu, takže snad odpadne i tento technický problém :) Zatím si fotky prohlížíme v počítači a to Verunku moc baví.
Ukázky úkolů:
Úvodní strana knihy a také dobrý nápad, aby si Verunka uvědomila sama sebe. Trénujeme také před zrcadlem, nebo s jinými fotkami. Nejprve jsme zkoušely, aby na otázku "Kde je Verunka?" ukázala na svoji fotografii, nebo obraz v zrcadle. Teď pracujeme tak, že se jí zeptám "Kdo to je?" a ukážu na fotku, nebo obraz v zrcadle. Pak odpovím "To jsem já, Verunka" a současně vedu Verunčinu ruku, aby ukázala na sebe. Verunka to už zvládá bez pomoci a často když vidí nějakou svoji fotku, ukáže prstíkem na sebe :)
Verunčiny hračky
Verunka hodně gestikuluje a ukazuje. U tohoto obrázku zkouším, aby věc vyjádřila znakem. Zeptám se jí "Co to je?" a pak si spolu odpovíme slovem a současně ve znaku, např. kartáček je, že si prstíkem přejíždí po zoubkách, hřeben - naznačujeme česání, šampón - naznačujeme mytí hlavy, krém - naznačujeme mazání krému na pusinku, plína - ukáže si na plínku, ubrousky - naznačujeme utírání zadečku :) U tohoto úkolu je důležité, aby dítě chápalo, jaký předmět je na fotografii. Jako nácvik je dobré přiřazování fotografie - předmět.
—————