Brejličky jsou doma!

09.03.2010 15:07

V pátek jsme si konečně přivezly brejličky. Přiznám se, že mi bylo velmi smutno, když jsem v nich Verunku poprvé viděla, ale postupem času si zvykám. Hlavně aby dobře viděla.

Pro brejličky jsme si jely do 10 km vzdáleného města, optika je přímo u dětské kliniky, kde jsme byly na vyšetření. Vybrala jsem si snad ten nejhorší den, co jsem mohla. Autobus byl přeplněný studenty, kteří se vraceli domů na víkend, venku vánice, že nebylo vidět na krok. Přestože mě pán z optiky ujišťoval, že mají přes den nepřetržitě otevřeno, dorazily jsme zmrzlé k optice a ve výloze cedule "zavřeno, přijdu ve 14 hodin". Tak naštvaná jsem už dlouho nebyla, ale do 14 hodin zbývalo dvacet minut, tak jsem se rozhodla, že počkáme.

Čtrnáctá hodina odbila, ale pán z optiky nikde. Obě jsme byly celé promrzlé a tlačil nás čas, když nestihneme autobus, tak budeme muset čekat tři hodiny na další. Měla jsem slzy na krajíčku, mobil mi nikdo nebral. Pán přijel až ve čtvrt na tři a nezmohl se ani na omluvu. Vyzkoušel Verunce brejličky a upravil je za ušima, aby jí nepadaly. Verunka nebyla nijak nadšená a brečela, brejličky se jí nelíbily.

Autobus jsme nakonec stihly a domů dorazily pořádně unavené. Vzala jsem Verču před zrcadlo, že vyzkoušíme brejličky. Verunka je parádnice, jakmile se viděla v zrcadle s brejličkama na očích, nemohla se na sebe vynadívat.

Naučila se je nosit ve školce, ale doma si je sundává. Na internetu jsem se dočetla, že někomu nemusejí dělat brýle při astigmagtismu dobře a špatně si na ně zvyká. Jak mám na Verunce, která nemluví, poznat, jak s nimi vidí? Ze začátku si například mnula oči, asi ji z brýlí bolely, než si zvykla.

Kdyby to tu náhodou četla maminka, která má zkušenosti u svého dítěte, budu velmi ráda za názor.

První seznamování s brejličkama :)

Paní učitelka.......

To mi to ale sluší......

 

—————

Zpět


Diskusní téma: Brejličky jsou doma!

Datum: 15.03.2010

Vložil: dusana

Titulek: bryle

evi,neboj to se srovna nas to taky ceka.vim,ze bracha nosi bryle od 4let a ze zacatku je nechtel nosit,ze vidi vsude pred sebou kopce :-))) slo jen o zvyk.tak drzime pesti at to zvladnete na jednicku

Odpovědět

—————

Datum: 10.03.2010

Vložil: Tuška

Titulek: Brejle

Verče brejličky sluší, jsou opravdu krásné. Když si je ve školce nechává, tak jí asi tak nevadí, možná s nimi opravdu lépe vidí.
Doma si každý udělá pohodlí, já si taky sundám podprsenku :o), tak možná je to tím. Asi nemá tak silné ty dioptrie a proto jí to nevadí až tolik, když je nemá na nose.
Zdravím!!!!

Odpovědět

—————

Datum: 11.03.2010

Vložil: Eva

Titulek: Re: Brejle

Teď jsi mě opravdu rozesmála :)))))))

Odpovědět

—————

Datum: 10.03.2010

Vložil: Sikorka

Titulek: Brejličky

Evi, Klárka nosí brejličky od tří(necelých), má na jednom oku jednu a půl a na druhém čtyři a půl dioptrie, a taky astigmatismus. Brýle si sundavá občas, když jí tlačí na nos-nebo jí to svědí, a nebo je má třeba hodně dlouho.
Vidí s nimi rozhodně líp, hned jak je dostala, tak si je nechala na očičkách a nechtěla si je nechat sundat:-).
Jak poznám že s nimi vidí líp??? Když je v místnosti šero a má brýlky, tak jí to nevadí, jakmile je nemá, dožaduje se rozsvícení(jinak je ukňouraná). A když pracujeme u stolečku, tak když má brýle,jde jí to mnohem lépe. To sama poznáš, uvidíš.

Odpovědět

—————

Datum: 10.03.2010

Vložil: Eva

Titulek: Re: Brejličky

Verunka má slabší dioptrie, přiznám se, že tomu až tak nerozumím. Na jednom oku má psané SPH +0,50 a CYL -1,25 a na druhém SPH +0,75 a CYL -1,00.
Já nikdy brýle neměla, tak jsem se na něho dívala "jako puk" :), když mi to vysvětloval.
Snad jí pomůžou, má je především na dálku.

Odpovědět

—————